Menu




Citroën ë-Jumpy - elektrinis komercinis furgonas

Automobilis 30.08.2023   

Citroën ë-Jumpy - elektrinis komercinis furgonas


Priklausomai nuo kasdienės kelionių geografijos, Citroën ë-Jumpy gali pasirodyti racionalia alternatyva dyzeliniams komerciniams automobiliams. Nemažai tyrimų atskleidžia, kad elektromobiliai labiau pateisina išmanančių pirkėjų lūkesčius. Vien jau todėl, kad pastarieji prieš žengdami žingsnį į e-mobilumą, stengiasi išsiaiškinti kuo daugiau juos dominančių dalykų ir pasverti visas aplinkybes. Jie moka įvertinti nuvažiuojamą viena įkrova atstumą, krovimo trukmę ir krovimo galimybes. Savaime suprantama, elektrinis komercinis automobilis tinka dar ne visiems darbams, bet kai kuriuose jis pranoksta vidaus degimo variklius turinčias modifikacijas.

Gamintojas deklaruoja, kad elektrinis Citroën ë-Jumpy su didesnės, 75 kWh talpos ličio jonų baterija viena įkrova gali įveikti 330 km pagal WLTP. Patikrinus praktiškai, ekonominiu „Eco“ režimu su pilnai įkrauta baterija galima nuvažiuoti 340 km, įprastu režimu – 324 km. Beje, dar yra ir mažesnės, 50 kWh talpos baterija, su kuria pagal WLTP viena įkrova galima įveikti 230 km

Citroën ë-Jumpy turi 75 kWh talpos bateriją, įrengtą ratų bazėje, kurios pagal WLTP metodiką pakanka 330 km ridai viena įkrova. Yra ir mažesnės, 50 kWh talpos baterija, su kuria įveikiamas atstumas taip pat mažesnis – 230 km. Kaip ir automobilio su vidaus degimo varikliu atveju, elektromobilio energijos sąnaudos priklauso nuo visos eilės veiksnių: vairavimo stiliaus, važiavimo greičio, kelio dangos ir reljefo, priešpriešinio vėjo stiprumo, krovinio svorio ir pan.

Vasarą su 5,31 m ilgio ir 2,18 t sveriančiu furgonu ekonominiu Eco režimu su pilnai įkrauta baterija pavyko nuvažiuoti 340 km, įprastu režimu – 324 km. Žinoma, be krovinio ir keleivio. Susidarė įspūdis, kad ekonomiškiausias šiam furgonui tempas užmiesčio keliuose be didelių įkalnių ir nuokalnių yra 70–80 km/val. Tą patį patvirtino ir ë-Jumpy bandę kolegos iš Estijos. Vasarą vienu įkrovimu jie be problemų įveikė 300 km, tačiau gerokai anksčiau, kada oro temperatūra dar nebuvo pakilusi virš 0°C, viena įkrova pavyko įveikti apie 200 km. Žinoma, bandymai vyko Talino eismo sąlygomis.

Mieste elektromobilio privalumai matomi geriausiai: judant sraute Start-stop režimu elektrinė galios perdava efektyvesnė už dyzelinę. Įsibėgėjimas ir važiavimas taip pat sklandesnis bei tylesnis. Apie akustinį komfortą galime kalbėti ne tik sėdinčiųjų automobilio salone, bet ir esančių lauke atžvilgiu. Turbūt žinote iš elektrinių prietaisų, kiek jie dirba tyliau už motorinius. Lygiai taip pat ir elektromobilis – dyzelinio variklio garsas nepažadins kaimynų rytais, kaip ir netrikdo ramybės vėliais vakarais. Akustinis komfortas gyvenamoje ir darbo aplinkoje vis labiau vertinamas, todėl kai kurios įmonės, įsigydamos elektrinius furgonus, prisideda prie draugiško aplinkai verslo įvaizdžio kūrimo. Ne tik nuline tarša šiltnamio efektą sukeliančiomis dujomis iš automobilio, bet ir mažesne triukšmo sklaida į aplinką.

Tačiau nereikia susidaryti klaidingo vaizdo, kad elektrinis furgonas skirtas išimtinai miestui. Važinėti regiono ribose tokia elektrinė modifikacija visai tinkama, tolimesnėms išvykoms ji taip pat galima, bet su sąlyga, kad tokie pasivažinėjimai vyksta nuo vienos krovimo stotelės iki kitos.

Citroën ë-Jumpy įrengtas 100 kW/136 AG ir 260 Nm sukimo momentą pasiekiantis elektros variklis, sukantis priekinius furgono ratus. Jis smagus mieste, nenuvilia ir užmiestyje. Automobilis dinamiškas iki pat maksimalaus 130 km/val. greičio. Iš principo, galėtų ir daugiau, bet neleidžia elektronika. Mieste patogu dar ir tai, kad galima naudotis viešajam transportui skirtomis juostomis, o tai ženkliai taupo laiką.

Automobilio interjeras analogiškas dyzelinius variklius turinčioms modifikacijoms: paprastas, ergonomiškas su daugybe dėtuvių. Rankenėlės masyvios ir tokios padarytos neatsitiktinai, o kad būtu patogios mūvint pirštines. Matomumas iš vairuotojo vietos taip pat geras. Įdomi detalė: komercinis furgonas yra žemiškesnis už keleivinę versiją, apie kurią Peugeot e-Traveller formate jau rašėme Profi Lietuva Nr. 15, 113 psl., todėl jame elektros pavara paleidžiama vidaus degimo variklio maniera – ne spaudžiant mygtuką prietaisų skydelyje, o pasukant įprastą raktelį spynelėje.

Ličio jonų baterija padidina elektromobilio masę iki 2,18 t. Ji, kaip ir visuose šiuolaikiniuose elektromobiliuose, įrengta ratų bazėje, todėl masės centras yra žemiau. Vis dėlto didesnę automobilio masę ir dėl to didesnę išcentrinę jėgą reikia turėti omenyje važiuojant kelio vingiais, posūkiuose. Ypač žiemą. Tai šiek tek primena standartinio furgono su vidaus degimo varikliu ir maždaug 300–400 kg kroviniu valdymą, todėl jų vairuotojams tai turėtų būti pažįstama.

Krovimo trukmė – dar viena svarbi aplinkybė. Pavyzdžiui, kraunant 100 kW galia, mažesnioji 50 kWh talpos baterija iki 80 % įkraunama per pusvalandį, 75 kWh baterija – per 45 min. Pilnas baterijos įkrovimas su ne mažesnės kaip 7,4 kW galios kintama srove (AC) neviršija 8 val.

Elektrinio Citroën ë-Jumpy keliamoji galia – 850 kg. Modifikacijos su dyzeliniu varikliu ji didesnė, priklausomai nuo versijos siekianti 1 095–1 223 kg. Skirtumas paaukotas baterijai. Velkamos priekabos svoris  taip pat mažesnis: 750 kg ir 2 200 kg atitinkamai.

Krovinių skyriaus matmenys elektrinėje ë-Jumpy ir dyzelinėje Jumpy modifikacijoje identiški. 

Elektrinis ë-Jumpy gali turėti 4 959 mm (L2) arba 5 309 mm ilgio (L3) kėbulą. Modelį galima krauti iki 100 kW galia

Priešingai keliamajai galiai, krovinių skyriaus matmenys yra identiški: ilgis – 2 862 mm, plotis – 1 397 mm, aukštis – 1 628 mm. Naudingas tūris – 6,1–6,6 m3. Kaip ir modifikacijoje su dyzeliniu varikliu, elektriniame ë-Jumpy saloną nuo krovinių skyriaus skiriančioje pertvaroje yra liukas, kurį atlenkus furgono viduje galima pervežti iki 4,0 m ilgio krovinius.

„Stellantis“ grupės elektrinių furgonų kvartetas, Citroën ë-Jumpy, Opel Vivaro-e, Peugeot e-Expert ir Vauxhall Vivaro-e, buvo išrinktas Metų furgonu 2021. Tarptautinės žurnalistų komandos verdiktą lėmė didesnė nei 300 km rida viena įkrova, akustinis komfortas ir krovumas, artimas dyzelinei modifikacijai.

Pabaigai apie kainodarą. Elektrinio Citroën ë-Jumpy kaina prasideda maždaug ten, kur ji baigiasi įprastinio Jumpy. Bet tai iš pirmo žvilgsnio, o realybėje viskas kur kas sudėtingiau, nes skiriasi versijos ir įrangos lygiai. Pabandykime palyginti: 5,31 m ilgio Jumpy su 106 kW/144 AG turbodyzeliniu varikliu ir automatine pavarų dėže kainuoja 34 490 eurų*, o tokio paties ilgio ë-Jumpy su 75 kWh baterija kainuoja 52 990 eurų. Taigi skirtumas 18 500 eurų. Bazinis Jumpy su 75 kW/102 AG turbodyzeliniu varikliu, mechanine pavarų dėže ir 4,96 m ilgio kėbulu kainuoja 29 490 eurų, o bazinis ë-Jumpy su 50 kWh baterija ir tokio paties ilgio kėbulu kainuoja 41 990 eurų.

Elektriniam Citroën ë-Jumpy suteikiama 5 metų garantija be ridos apribojimų. Pasirenkamai už 350 eurų galima įsigyti 6 metų arba 150 000 km garantiją. Ličio jonų baterijai suteikiama 8 metų arba 160 000 km garantija (ne mažesnei nei 70 % talpai).

Įdomi detalė: elektros pavara ë-Jumpy modelyje paleidžiama vidaus degimo variklio maniera – pasukant įprastą raktelį spynelėje

Kas šio modelio varžovai rinkoje? Kol kas jų nedaug ir daugiausia tai to paties medžio vaisiai: Peugeot e-Expert, Opel Vivaro-e arba Toyota Proace Electric. Kaip alternatyva dar yra simpatiškasis VW ID. Buzz Cargo.

Techninės charakteristikos

Variklis Vienas el. variklis, įrengtas priekyje
Didžiausia el. variklio galia, kW (AG) 100 (136)
Didžiausias sukimo momentas, Nm 260
Akumuliatorių baterija Ličio jonų
Akumuliatorių baterijos talpa, kWh 75
Didžiausia krovimo galia nuolatine srove (DC), kW Iki 100
Didžiausia krovimo galia kintama srove (AC), kW 3,2–22
Transmisija Priekinių ratų pavara su bepakope transmisija
Didžiausias greitis, km/val. 130
Ilgis/plotis/aukštis, mm 5 309/1 9201)/1 940
Ratų bazė, mm 3 275
Konstrukcinė masė, kg 2 176
Bendroji masė, kg 3 045–3 055
Bagažinės tūris, m3 6,10–6,60
Priekabos svoris, kg 750
Didžiausias nuvažiuojamas atstumas viena įkrova pagal WLTP metodiką, km Iki 330
Vidutinės elektros energijos sąnaudos pagal WLTP, kWh/100 km 22,7
Didžiausias nuvažiuojamas atstumas viena įkrova bandymų metu, km 324–340
Bazinio modelio (L2 Electric 50 kWh) kaina Nuo 41 990 eurų su PVM
Bandyto modelio (L3 Electric 75 kWh) kaina 52 990 eurų su PVM

Gamintojo duomenys; 1)Plotis su užlenktais galinio vaizdo 

*Kainos nurodytos eurais su PVM.

  



Jums turėtų būti įdomu


Automobilis

Toyota Proace: furgonas, kurį konstravo ir japonai

Toyota Proace: furgonas, kurį konstravo ir japonai

Komercinių automobilių srityje japonų gamintojas Toyota ne n...

Automobilis

Lexus NX:  laužantis stereotipus

Lexus NX: laužantis stereotipus

Po beveik nepasikeitusia išore slypi naujas automobilis. Vid...

Automobilis

Toyota pristatė vandenilio kuro elementais varomą Hilux prototipą

Toyota pristatė vandenilio kuro elementais varomą Hilux prototipą

Toyota įveikė dar vieną etapą kelyje į ateitį be anglies emi...