Menu




Dar šį rugsėjį Citroën gamoje – vandenilio degalų elementais varomas ë-Jumpy Hydrogen

Automobilis 07.06.2021   

Dar šį rugsėjį Citroën gamoje – vandenilio degalų elementais varomas ë-Jumpy Hydrogen


Nuo 1928 m. pristatomos naujovės leido kompanijai Citroën prisitaikyti prie visuomenėje vykstančių pokyčių. Reaguodama į naujus aplinkosaugos ir socialinius iššūkius, 2021 m. Citroën įgyvendina perėjimo prie alternatyvių energijos šaltinių planą. Netrukus debiutuosiantis ë-Jumpy Hydrogen ir pagal naują koncepciją sukurtas My Ami Cargo leis gamintojai pasiūlyti plačiausią elektrifikuotų modelių gamą. 

Citroën ë-Jumpy Hydrogen įmontuota baterija ir vandenilio degalų elementas suteiks galimybę nuvažiuoti didesnį atstumą ir neturės įtakos kitiems techniniams rodikliams. Per tris minutes pripildomas vandenilio rezervuaras leis nuriedėti daugiau nei 400 km, todėl ë-Jumpy Hydrogen gali tapti vienu efektyviausių netolimos ateities komercinių modelių. 

2021-aisiais bus elektrifikuota visa Citroën lengvųjų komercinių automobilių gama. Keliuose jau važinėja ë-Jumpy, o antrojoje metų pusėje pasirodys My Ami Cargo, ë-Berlingo Van, ë-Jumpy Hydrogen ir ë-Jumper.   

Naujas energijos šaltinis

Siekiant patenkinti 8 proc. įmonių poreikį nuvažiuoti didesnį nei 300 km atstumą, taip pat įsiklausant į verslininkus, kuriems vykdant veiklą nėra kada įkrauti baterijos, pristatoma Citroën elektrinių komercinių modelių galimybes praplėsianti vandenilio elementų technologija. Šis sprendimas leis prekių ženklo atstovams patenkinti visų klientų poreikius.

ë-Jumpy Hydrogen elektriniame furgone įrengtas vandenilio degalų elementas ir įkraunama baterija. Tai bus pirmasis Citroën automobilis, varomas iš degalų elemento gauta energija. Įdiegus naują technologiją, naudingasis furgono tūris ir krovumas išliko nepakitę. 

Realiomis sąlygomis naujasis modelis nuvažiuos didesnį nei 400 km (pagal WLTP ciklą) atstumą. Trys iš anglies pluošto pagaminti vandenilio balionai sumontuoti po priekinėmis sėdynėmis, šalia baterijos. Juos galima pripildyti vos per tris minutes. Nulinė CO2 emisija leis laisvai patekti į tas miestų zonas, kuriose ribojamas automobilių su vidaus degimo varikliais eismas.

ë-Jumpy Hydrogen sumontuotą elektros pavarą maitina du skirtingi energijos šaltiniai. 45 kW vandenilio degalų elementas elektros energiją gamina naudodamas iš trijų balionų sudarytame rezervuare laikomą 700 barų slėgių suslėgtą vandenilį. Kai balionai ištuštėja, automatiškai įsijungia elektros tiekimas iš 10,5 kWh talpos baterijos. Jos atsargų pakanka 50 km. 

Degalų elementas užtikrina didesnį nuvažiuojamą atstumą, o baterija naudojama tuomet, kai reikia maksimalios galios, pavyzdžiui, įsibėgėjant arba kylant į stačią įkalnę. Baterijos energija regeneruojama stabdant, taip pat aktyvuojamas automatinis įkrovimas naudojant vandenilio degalų elementą. Pavara veikia taip, kad baterijos įkrovimo lygis visuomet išliktų optimalus. Galima įkrauti ir naudojant laidą stotelėje. 

ë-Jumpy Hydrogen bus siūlomas su dviejų dydžių kėbulais – L2 (4,95 m) ir L3 (5,30 m). Pirmieji automobiliai klientams bus pristatyti 2021-ųjų rugsėjį.

Plačiausia elektrinių komercinių modelių gama

Europoje elektromobilių rinka auga itin sparčiai. Palyginti su 2019 m., elektros pavarą turinčių transporto priemonių pardavimo apimtys 2020-aisiais šoktelėjo net 132 . Statistiškai vienas iš dešimties parduotų naujų automobilių buvo elektrinis. 

Prognozuojama, kad 2021 m. elektromobilių rinka paaugs dar 53 %. Iš viso turėtų būti užregistruota daugiau nei 2 mln. elektromobilių. Žymus (didesnis nei 127 %) augimas numatomas elektrinių lengvųjų komercinių modelių segmente, kuriame bendrovė Citroën turėtų tapti viena iš lyderių. Prekių ženklo savininkų tikslas – iki 2025-ųjų užimti daugiau nei 25 % elektromobilių rinkos.  

Citroën svarbus ne tik įsipareigojimas sumažinti visos modelių gamos anglies dioksido emisiją. Įmonė siekia aprūpinti elektriniais komerciniais automobiliai tuos verslininkus, kuriems dažnai tenka važinėti vis griežčiau kontroliuojamuose miestų centruose. Elektrifikacija taip pat leidžia transporto parkų vadovams susilpninti neigiamą poveikį aplinkai ir apkarpyti eksploatacijos išlaidas. 

Ekonominių skaičiavimų pavyzdžiu gali būti ë-Berlingo Van. 100 km kelio furgonas vidutiniškai sunaudoja 18 kWh elektros energijos, o tai kainuoja mažiau nei 3 eurus. Techninės elektromobilio priežiūros išlaidos yra maždaug 30 % mažesnės nei versijos su vidaus degimo varikliu. Be to, tyliai ir sklandžiai veikianti elektros pavara suteikia darbuotojams papildomą komfortą. ë-Berlingo Van, ë-Jumpy bei ë-Jumper pasižymi visais šiais privalumais ir išlaiko aukščiausio lygio našumą. 

Nepakeičiamas mieste ë-Berlingo Van

Nuo 1996 m. pasaulio rinkose buvo parduota daugiau nei 1,6 mln. Berlingo Van automobilių. Trys šio kompaktiško furgono kartos ištvėrė laiko išbandymus, o modelis dabar laikomas segmento etalonu. Berlingo Van populiarumą liudija ir skaičiai – 2021 m. balandžio mėnesį tai buvo antras pagal populiarumą kompaktiškas furgonas Europoje. Šis modelis dažniausiai intensyviai eksploatuojamas neilgais maršrutais. Per dieną, įskaitant maždaug 30 min. sustojimus, su juo vidutiniškai penkis kartus įveikiamas nuo 50 iki 100 km atstumas. Berlingo Van vairuotojai statistiškai per vieną išvyką retai nuvažiuoja daugiau nei 200 km.

ë-Berlingo Van užsakymai bus priimami jau netrukus. Šis modelis suteiks galimybę dirbantiesiems miestuose, kuriems vis dažniau tenka susidurti su įprastam transportui taikomais eismo ribojimais. 275 km (pagal WLTP ciklą) įveikiamas atstumas leis patogiai eksploatuoti automobilį priemiesčiuose. Naudojantis viešosiomis sparčiojo įkrovimo stotelėmis modelyje sumontuotą 50 kWh ličio jonų bateriją iki 80 proc. bus galima papildyti vos per 30 min. 100 kW (136 kW) elektros variklis leis išvystyti maksimalų 130 km/val. greitį.

Automobilį galima rinktis su vienu iš penkių skirtingų kėbulų, naudingasis tūris siekia iki 4,4 m3, o krovumas – iki 800 kg. Extenso kabina pasižymi aukščiausio lygio pertvarkymo galimybėmis. ë-Berlingo Van taip pat įdiegta 18 naujausių technologijų, įskaitant ir pirmą kartą šiame segmente siūlomą projekcinį ekraną bei prietaisų skydelį su nauju 10 colių didelės raiškos ekranu.

Įvairioms sąlygoms pritaikytas ë-Jumpy

ë-Jumpy yra itin universalus modelis, kurį galima eksploatuoti bet kokiomis sąlygomis. Šis automobilis ne visuomet naudojamas be perstojo. Dažniausiai per dieną įveikiami trys maršrutai, o atstumai vidutiniškai siekia nuo 50 iki 100 km. Įprastai darbo dieną įtraukiamas ir vienas ilgesnis, apie dvi valandas trunkantis sustojimas. Su šiuo komerciniu modeliu retai nuvažiuojama daugiau nei 200 km per vieną išvyką. Automobilis puikiai tinka smulkiems ir vidutinio dydžio kroviniams gabenti, o didžiausia segmente salono erdvė leidžia transportuoti ir didelių gabaritų daiktus.

Už šiuolaikišką stilių, važiavimo komfortą, iki 6,6 m3 siekiantį naudingą tūrį ir 1 275 kg krovumą 2021 m. Citroën ë-Jumpy pelnė „International Van of the Year“ apdovanojimą. Savo klasėje modelis išsiskiria geriausiomis pritaikymo galimybėmis: su universalia Citroën sukurta Moduwork sistema pakrovimo ilgis siekia net 4 m. 

ë-Jumpy elektros pavara užtikrina išskirtines valdymo charakteristikas. Įvertinę savo poreikius ir biudžetą, profesionalai gali rinktis ë-Jumpy su 50 arba 75 kWh talpos baterijomis. Nuvažiuojamas atstumas pagal WLTP atitinkamai siekia 230 ir 330 km. Šio elektromobilio galimybė patenkina 91 % segmento klientų poreikių.

Tolimesniems maršrutams skirtas ë-Jumper

ë-Jumper dažniau naudojamas tolimesniems suplanuotiems maršrutams. Su šiuo automobiliu galima važinėti ne tik šalies viduje, bet ir leistis į tolimesnes išvykas užsienyje. Vidutiniškai per dieną su furgonu įveikiamas 150 km atstumas, tačiau neretai nuvažiuojama ir dvigubai daugiau. Įprastai vairuotojai per dieną įveikia du ilgesnius maršrutus ir automobilis vieną kartą stovi ilgiau nei dvi valandas. ë-Jumper skirtas masyviems ir dideliems kroviniams gabenti. Furgonas dažniau eksploatuojamas užmiesčio keliuose ir magistralėse, o ne centrinėse miestų gatvėse.

ë-Jumper versijų pasirinkimas – didžiulis. Siūlomos keturių skirtingų tipų modifikacijos (furgonas, važiuoklė su kabina, važiuoklė su dviguba kabina, važiuoklė su grindimis) su keturių ilgių ir trijų aukščių kėbulais. Klientai taip pat gali rinktis vieną iš dviejų baterijų, o didžiausias viena įkrova nuvažiuojamas atstumas siekia 340 km. Tai geriausias rodiklis visame segmente. 

Tyliai veikiantis elektros motoras drauge su aštuoniomis naudingomis pagalbinėmis technologijomis leidžia patirti kasdienio vairavimo malonumą. ë-Jumper modelis parengtas patiems sudėtingiausiems išbandymams. Automobilis gali vežti iki 1590 kg krovinį, o naudingasis tūris siekia 17 m3. Priklausomai nuo poreikių, galima rinktis vieną iš dviejų bendrosios masės kategorijų. 

 



Jums turėtų būti įdomu


Automobilis

Toyota Proace: furgonas, kurį konstravo ir japonai

Toyota Proace: furgonas, kurį konstravo ir japonai

Komercinių automobilių srityje japonų gamintojas Toyota ne n...

Automobilis

Lexus NX:  laužantis stereotipus

Lexus NX: laužantis stereotipus

Po beveik nepasikeitusia išore slypi naujas automobilis. Vid...