Menu




Case IH Quadtrac 715 - traukos galiūnas

Testai 31.05.2024   

Case IH Quadtrac 715 - traukos galiūnas


Case IH (grupė CNH) parodoje Agritechnica 2023 oficialiai pristatė naują savo traktorių flagmaną Quadtrac 715, kurio didžiausia galia siekia 572 kW/778 AG. Tai galingiausia serijinė žemės ūkyje naudojama traukos mašina. Mums pasisekė detaliau susipažinti su vienu pirmųjų Europą pasiekusių šio modelio traktorių.

Regis, didelės galios traktorių paklausa globaliu mastu nemažėja. Atliepdama į šį poreikį, Case IH naujojo savo traktorių flagmano vardinę galią padidino 70 AG. Serijinė modelio gamyba startuoja šiais metais. Verta pažymėti, Quadtrac 715 yra ne tik galingiausias visų laikų Case IH traktorius – tai ir galingiausia serijinė traukos mašina, kuri šiuo metu naudojama žemės ūkyje.

Kaip konstruktoriams iš Fargo, Šiaurės Dakotos (JAV valstijos) pavyko padidinti jau ir taip galingiausio žemės ūkyje traktoriaus titulą turėjusio Quadtrac 645 galią? Pirmas žingsnis – didesnio darbo tūrio variklis: 6 cl./12,9 l darbo tūrio FPT Cursor 13 jėgos agregatas pakeistas 6 cl./15,9 l darbo tūrio Cursor 16 varikliu su dviejų pakopų turbokompresorinio pripūtimo sistema. Jis generuoja įspūdingą 3 255 Nm sukimo momentą, esant 1 400 min.–1 variklio sūkių dažniui, t. y.  200 Nm daugiau nei ankstesniame galingiausiame modelyje Quadtrac 645.

Pirmasis turbokompresorius yra pastovios geometrijos (FGT), antrasis papildytas slėgio reguliatoriumi. Tai užtikrina ne tik solidžią sukimo momento atsargą (variklio stiprį), bet ir pastovią galią platesniame sūkių diapazone.

Svarbu pastebėti, kad variklyje nėra galios didinimo sistemos, todėl didžiausia galia (572 kW/778 AG) pasiekiama visada. Kad būtų užtikrintas reikiamas į cilindrus įleidžiamo oro kiekis, taigi ir generuojama atitinkama traukos galia, įrengti didesni kiekvienai pakopai tarpiniai oro aušintuvai.

PRAVARTU ŽINOTI

Case IH Quadtrac 715 yra galingiausias serijinis žemės ūkyje naudojamas traktorius. Jo gamyba prasidės šių metų antrame ketvirtyje.

 Traktoriuje įrengtas 6 cl./15,9 l darbo tūrio FPT Cursor 16 variklis, kurio vardinė galia 527 kW/715 AG, didžiausia – 572 kW/778 AG.

 Dėl variklio generuojamo 3 225 Nm sukimo momento, Quadtrac 715 turi sustiprintą transmisiją ir keturvikšrę važiuoklę.

 Baltijos šalyse Quadtrac 715 oficialiai pristatytas 2023 m. lapkričio 30 d. Latvijoje, Jelgavoje.

 Lietuvoje Case IH Quadtrac 715 kainuoja nuo 620 000 eurų*.

Tik SCR

Quadtrac 715 variklis atitinka griežčiausius šiuo metu galiojančius Etapo V taršos reikalavimus. Tačiau yra vienas „bet“. Varikliams, kurių galia viršija 560 kW, galioja švelnesni reikalavimai išmetalams, tiek azoto oksidams (NOx), tiek suodžiams (PM). Todėl selektyvinio katalitinio redukavimo katalizatorius (SCR) yra mažesnių gabaritų, jam taip pat reikalingas mažesnis tirpalo AdBlue kiekis. Išmetamųjų dujų apdorojimo sistemoje apsieita ir be oksidacinio katalizatoriaus (DOC) bei regeneracinio suodžių filtro (DPF). Vis dėlto, tirpalo AdBlue bakas paliktas didelis, 322 l talpos.

Neturėtų nieko stebinti, kad degalų bako talpa kartu su plačiais šoniniais bakais, taip pat didelė. Visi jie kartu talpina 1 968 l dyzelino – 11 % daugiau nei pirmtakas. 

Dviejų pakopų turbokompresorinis pripūtimas su didesniais tarpinio oro aušintuvais užtikrina didesnę pastovią galią platesniame sūkių diapazone. Maksimalus sukimo momentas tuo tarpu 3 225 Nm 

Kad būtų lengviau pasiekti aušintuvų sekciją, dar masyvesnį variklio gaubtą pakelia elektros pavara (mygtukas yra traktoriaus kairėje, po aikštele priešais kabiną)

16F/2R dinaminė transmisija

Variklio generuojamas sukimo momentas perduodamas gerai pažįstamai dinaminei 16F/2R FPS (angl. Full Power Shift) pavarų dėžei, kurioje visos pavaros perjungiamos nenutraukiant galios perdavimo varytuvams. Case IH įsitikinimu, šiame galios segmente tokio tipo pavarų dėžė yra pranašesnė. Kaip argumentas pateikdamas mažesnė Quadtrac CVX modelių su bepakopėmis transmisijomis paklausa.

Tačiau 3 000 Nm viršijantis sukimo momentas – ne juokas: teko sustiprinti pavarų dėžės velenus, guolius, sumontuoti didesnio skersmens daugiadiskes sankabas. Kad didesnį sukimo momentą varytuvams būtų galima užtikrintai perduoti tūkstančius darbo valandų, atitinkamai modifikuota tepimo sistema.

Nors tai išskirtinai traukos mašina, naudotojas gali pasirinkti 1000 min.-1 GTV. Didžiausia GTV perduodama galia „tik“ 395 kW/537 AG, t. y. tiek pat, kiek ir Quadtrac 645. Tačiau tokios galios turėtų pakakti net medienos smulkintuvui, nors tai tikrai nėra ta įranga, kuri įsivaizduojama su Quadtrac 715. Važiuojant vos 1 km/val. greičiu, visa variklio galia gali būti perduodama vikšriniams varytuvams. Jos tikrai pakaks grūdų perkrovimo priekabos vilkimui, kas tampa vis labiau populiaru tarp šios galios klasės traktorių.

Galinė trijų taškų pakabinimo sistema ir 1 000 min.–1 GTV yra pasirenkama įranga. Keltuvo keliamoji galia siekia 10,1 t. HS skirstytuvas gali turėti iki aštuonių sekcijų, kurių movos – su slėgio iškrovimo vožtuvais-svirtelėmis

Padidėjus perduodamam sukimo momentui teko sustiprinti ir abu varančiuosius tiltus bei galines pavaras. Masyvesnėse galinėse pavarose įrengti didesni guoliai, įskaitant didesnį centrinį, užtikrinantį pavarų stabilumą darbo metu. Vikšrinės važiuoklės varančiojo rato skersmuo nuo 910 mm padidintas iki 1 008 mm.

Armuotos gumos vikšrai varančiuosius ratus dabar gaubia didesniu kampu, todėl vienu metu vikšro juosta stumiama nebe keturiais, o penkiais krumpliais. Kartu tai reiškia didesnį trikampės formos vikšrinės važiuoklės aukštį. Kontaktinis vikšro paviršiaus ilgis aplink įtempimo ratukus taip pat didesnis, atitinkamai, 100 mm ilgesnis ir bendras vikšro atraminis paviršius. Dėl šios priežasties padidėja kontaktinis vikšro plotas, kas turi teigiamos įtakos mažinant dirvos suslėgimą ir didinant perduodamą traukos galią.

Šoniniai degalų bakai, atstojantys galinius purvasaugius, daba platesni. Bendra trijų bakų talpa siekia 1 968 l

Gamintojas siūlo dviejų pločių vikšrus: 30 colių (760 mm) ir 36 colių (900 mm). Europai Case IH rekomenduoja 760 mm pločio vikšrus, su kuriais gabaritinis traktoriaus plotis neviršija 3,0 m. Svarbi detalė: išsaugojus tuos pačius perdavimo skaičius transmisijoje, bet įrengus didesnius varytuvus, virtualiai trūksta vienos pavaros 8–12 km/val. diapazone. Be to, Europai skirtuose traktoriuose didžiausias greitis sumažintas nuo 42 iki 37 km/val.

Pirmoji pažintis su šiuo traktoriumi vyko 10 000 ha augalininkystės ūkyje Čekijoje. Viso variklio potencialo neišnaudojome net prikabinę 12,0 m darbinio pločio diskinį Amazone Catros+ 12003-2 TS skutiklį. Sunkiose dirvose dirbant 15 cm gyliu, Quadtrac 715 agregatą traukė be problemų. Skutant 15 km/val. greičiu ir varikliui dirbant 1 400 min.–1 sūkių dažniu, varytuvų buksavimas neviršijo 1 %, todėl per valandą lengvai įdirbome 15 ha.

Iš ankstesnių Quadtrac serijos traktorių naujasis flagmanas paveldėjo liemens konstrukciją, kurioje traukos jėga nukreipta į lanksto centrą. Taip pat 56/44 % masės pasiskirstymą, turint omeny, kad traktorius su galiniu elektrohidrauliniu keltuvu, GTV, priekiniu balastiniu svoriu ir puspilniu baku sveria daugiau nei 30 t. Galinis keltuvas su IV kat. pakabinimo mechanizmais patobulintas atsižvelgiant į didesnę traktoriaus traukos galią. Jo keliamoji galia taip pat atitinkama – 10,1 t.

 

Vienas priešais kitą: naujasis (kairėje) ir prieš tai buvęs Qadtrac flagmanas. Atkreipkite dėmesį į aukštesnę naujojo važiuoklę. Ji turi ne tik didesnio skersmens varančiuosius ratus – vikšrų atraminis paviršius 100 mm ilgesnis taip pat. Padidintas ir atstumas tarp vidinių vikšro krumplių

HS su dviem siurbliais

Kaip ir anksčiau, bazinės HS našumas 216 l/min. Tačiau flagmanas galimas ir su 428 l/min. našumo HS, turinčia dviejų sekcijų alyvos siurblį. Varžovai siūlo dar galingesnes HS, tačiau ir 428 l/min. turėtų pakakti didelio darbinio pločio kombinuotoms pneumatinėms sėjamosioms. HS skirstytuvas gali būti iki 8-ių sekcijų, o jų movos (pagaliau!) – su slėgio iškrovimo vožtuvais-svirtelėmis, gerai pažįstamomis Optum traktorių naudotojams. Didžiausias vienos sekcijos laidumas turėtų būti ne mažesnis kaip 133 l/min., o sumontavus ¾ colio movas jis turėtų siekti net 170 l/min.

Darbo vieta lyg sostas

Užlipęs septyniais, į šoną užlenkiamais laipteliais, operatorius pasiekia savo darbo vietą. Ką ten vietą – sostą! Patogiai įsitaisius sėdynėje su firminės raudonos ir kreminės spalvos odiniais apmušalais, kojas atrėmus į „Harley“ tipo atramas, į viską imi žvelgi iš aukšto. Masyvus variklio gaubtas neleidžia suklysti – esi už traktorių galiūno vairo.

Gerai pažįstamas firminis ir ergonomiškas Case IH traktorių daugiafunkcis porankis. Lubų dešinėje – automatinės klimato kontrolės, garso sistemos ir žibintų valdymo skydelis, čia atkeliavęs iš Magnum. Dar vienas naujas dalykas – aliumininiai skersiniai šone su solidžiais Ram Mounts

Tokia lyrika, tačiau kalbant apie pasikeitimus, lubų dešinėje yra iš Magnum gerai pažįstamas automatinės klimato kontrolės, garso sistemos ir žibintų valdymo skydelis. Iš principo, jei mokate gerai valdyti Puma, labai greitai adaptuositės ir Quadtrac traktoriuje. Valdymo terminalas su telematikos priemonių AFS Connect paketu perkeltas iš pirmtako Quadtrac 645. Bet yra kai kas nematyto: erdvinio garso sistema su žemųjų dažnių kolonėle, patogūs aliuminio skersiniai šone su firminiais „Ram Mounts“ laikikliais. Šie interjero papildymai operatoriams tikrai patiks. Užėjus lietui, gerą įvertį gaus naujas priekinio stiklo valytuvas. Gaila tik, kad vis dar nėra šoninių stiklų valytuvų – tuomet net ir dirbant nepalankiomis sąlygomis, būtų geresnis matomumas aplink.  Šaldiklis ir priekinio dešinės pusės statramsčio apačioje (kad sėdynę pasukus 40° kampu būtų patogiau stebėti agregato darbą ir važiavimo trajektoriją) pritvirtintos kojų atramos yra pasirenkamos įrangos sąraše.

Kas dar paliko gerą įspūdį, tai platūs ranktūriai ant kabinos stogo. Laikantis už jų galima saugiai nuvalyti stiklus ir veidrodžius. Prie jų pritvirtinta dalis naujo LED žibintų paketo. Gamintojo teigimu, pilnas LED žibintų paketas darbo zoną apšviečia 76 620 liumenų ryškiu.

Ant kabinos stogo pritvirtinti platūs ranktūriai, už kurių laikantis galima saugiai nuvalyti stiklus ir veidrodžius 

Kiti pastebėjimai

● Naudojantis AFC Connect portalu, nuotoliniu būdu traktoriui galima priskirti darbus, laukus, suteikti pagalbą operatoriui.

● Padidėjus galiai, padidinta ir aušintuvų sekcija, o ventiliatorius turi hidraulinę pavarą.

● Nežymiai, nuo 7,30 iki 7,60 m padidėjo apsisukimo spindulys (apsisukimo skersmuo nuo 14,60 iki 15,20 m).

● Vienintelis balastinis svoris šiame traktoriuje – priekinė 800 kg sverianti balastinė plokštė.

● Pasirenkamas storas lynas, jungiantis traktoriaus liemens priekinę dalį su lankstu, reikalingas saugiam jo ištraukimu užbuksavus.

● Variklio tepimo sistemoje 32 l alyvos, kurią keisti reikia kas 600 mval.

● Kabina turi mechaninę pakabą.

● Dinaminė pavarų dėžė gali būti automatinė, t. y. kada priklausomai nuo apkrovos visos pavaros perjungiamos automatiškai, tarpusavyje suderinant perdavimo skaičių su variklio sūkių dažniu.

Išvados

Varžybos dėl galingiausio traktoriaus, kaip ir dėl laidžiausio kombaino, nesibaigia. Jei Claas Xerion 12.650 kartelę iškėlė aukščiausiai Europoje, tai Case IH Quadtrac 715 – aukščiausiai globaliu mastu. Belieka laukti, ką į tai atsakys žaliai geltonų traktorių gamintojas.

Be jokios abejonės, Quadtrac 715 yra geras ir gerai atrodantis traktorius. 572 kW/778 AG galia ir 6,5 m2 atraminis vikšrų plotas užtikrina įspūdingą traukos galią, kurios niekada nebūna per daug sunkiausiuose darbuose. Savaime suprantama, tokių traukos charakteristikų nebūtų pavykę pasiekti be aukštesnių ir ilgesnių vikšrinių varytuvų. Galingiausio serijinio žemės ūkyje naudojamo traktoriaus kaina taip pat atitinkama, startuojanti nuo 620 000 eurų. Tai nebus dažnas traktorius, tačiau dėl to jis netampa mažiau vertingu.

*Kainos nurodytos eurais be PVM.

PROFI LIETUVA 2024/1

 

 

 

 

 

 



Jums turėtų būti įdomu


Testai

Populiariausiųjų lyga: 300 AG traktorių palyginamasis testas. II dalis

Populiariausiųjų lyga: 300 AG traktorių palyginamasis testas. II dalis

Pirmoje testo dalyje palyginome Claas, Deutz-Fahr, John Deer...

Testai

Populiariausiųjų lyga: 300 AG traktorių palyginamasis testas. I dalis

Populiariausiųjų lyga: 300 AG traktorių palyginamasis testas. I dalis

Neabejotinai, tai vieni populiariausių traktorių ūkių ir nuo...

Testai

Sėjamoji galingam traktoriui - Horsch Versa 6 SW

Sėjamoji galingam traktoriui - Horsch Versa 6 SW

Užpraėjusiais metais Prancūzijoje vykusioje Horsch lauko die...