Deutz-Fahr šiemet Agritechnica parodoje startavo garsiai – gamintojas pristatė visiškai naują 8 serijos traktorių serija, užpildančią spragą tarp gerai pažįstamų 8280 TTV ir 9340 TTV modelių. Dvi naujienos – 8310 TTV ir 8340 TTV – pasižymi ne tik didesniu galingumu, bet ir visiškai nauju dizainu, kabina bei skaitmeninėmis sistemomis.
„Tai ne tiesiog atnaujinimas – mes sukūrėme naują 8 seriją nuo nulio, – sakė „SDF UK & Ireland“ atstovas Graham Barnwell. - Kiekviena detalė čia kalba apie našumą, komfortą ir valdymo tikslumą.“
Ne Deutz, o FPT – bet su Deutz-Fahr parašu
Nors po variklio gaubtu nebe Deutz agregatas, o 6,7 litro FPT variklis, išvystantis 313 AG 8310 TTV ir 340 AG 8340 TTV modeliuose, gamintojas pabrėžia, kad Deutz-Fahr inžinieriai paliko ryškų savo braižą. Vienas pavyzdžių – elektrinis kintamos geometrijos turbokompresorius, kuris užtikrina efektyvesnį galios valdymą ir mažesnes emisijas. Variklis dirba kartu su ZF bepakope TMT 32 transmisija, kuri vertinama dėl švelnaus ir tikslaus galios perdavimo.

Tikimasi, kad traktoriaus darbinis svoris sieks apie 11,5 tonos, nors oficialaus skaičiaus dar nėra. Kartu su nauja pakabos sistema tai turėtų užtikrinti dar stabilesnį ir komfortiškesnį važiavimą lauko sąlygomis.
SigmaVision: kabina, kokios dar nebuvo
Naujoji SigmaVision kabina tapo pagrindiniu 8 serijos akcentu. Ji – 200 mm platesnė, 200 mm ilgesnė ir net 30 % erdvesnė nei ankstesnė karta. Stiklo plotas išaugo 11 %, todėl matomumas išliko nepriekaištingas, o triukšmo ir šilumos lygis – mažesnis dėl aiškiai atskirto variklio ir kabinos blokų.

„Vairuotojas dabar gauna erdvę, kuri labiau primena premium klasės automobilį nei traktorių,“ – juokauja G. Barnwellas.
Kabina siūloma su laminuoto stiklo priekiniu langu, sėdynė pasisuka iki 45° kampu į dešinę, turi masažo funkciją, o ergonomiškai išdėstytas porankis gavo naują IMonitor 5 ekraną (sukurtą Topcon) su 29 programuojamais mygtukais. Pagrindiniai rodmenys ir kameros vaizdai perkeliami į 15 colių spalvotą A statramsčio ekraną, kas dar labiau išplečia informacijos prieinamumą darbo metu.

Technologijų šuolis
Naujoji 8 serija žymi ir Deutz-Fahr perėjimą į dar išmanesnę erą: adaptyvus pastovaus greičio palaikymas, kelio ženklų atpažinimas, žmonių aptikimo sistema, eismo juostos palaikymas bei išplėstinė telemetrija sujungia saugumą, našumą ir duomenų analizės galimybes.
„Mūsų klientai nori ne tik galios, bet ir duomenų. 8 serija – tai traktorius, kuris mąsto kartu su operatoriumi“, – pabrėžia gamintojas.

Gamyba ir garantija
Serijinė gamyba prasidės 2026 m. viduryje, o pirmieji vienetai pasieks ūkius su standartine dvejų metų garantija, kurią bus galima pratęsti iki penkerių metų arba 5000 motovalandų.
Kol kas SDF neplanuoja naujosios kabinos diegti kituose modeliuose, tačiau akivaizdu – ši 8 serija taps technologiniu etalonu, į kurį bus lygiuojamasi.
