Menu




Keturvikšrė John Deere 8RX naujiena neaplenkė ir Lietuvos

Rinka 12.10.2020   

image for article

Reklama

Profi banner

Profi banner



Kompanijos John Deere naujiena, kurią pirmą kartą išvydome parodoje Agritechnica 2019, praėjusią savaitę pristatyta ir Lietuvoje. John Deere šį rudenį surengė traktoriaus pristatomąjį turą Europoje, kuris neaplenkė ir Baltijos šalių. 

Pasak gamintojo, John Deere 8RX yra pirmasis šios klasės vikšrinis traktorius, kuris nuo pat pradžių buvo kuriamas keturvikšrei važiuoklei. John Deere 8RX kol kas vienintelis standartinis 4 vikšrų traktorius didelės galios, 300–500 AG traukos mašinų klasėje.

8RX serija apima keturis modelius: 8RX 310, 8RX 340, 8RX 370 ir 8RX 410. Juose, priklausomai nuo modelio, montuojami nuo 228 kW/310 AG iki 301 kW/410 AG vardinės galios JDPS PowerTech PVS arba JDPS PowerTech PSS serijos 6 cl./9,0 l darbo tūrio varikliai, pažįstami iš ratinių 8R serijos traktorių. Galios didinimo sistema IPM užtikrina 10 % galios rezervą, kuris galimas atliekant ir lauko darbus. Pirmuose trijuose modeliuose pasirinktinai gali būti montuojama dinaminė e23 arba bepakopė AutoPowr transmisija. Tuo tarpu flagmanas galimas tik su dinamine e23 pavarų dėže.

Keturių statramsčių, nepriklausomą pakaba turinti kabina taip pat nauja ir identiška naudojamai ratiniuose 8R serijos traktoriuose. Beje, kuriant naują kabinos ir pačio traktoriaus architektūrą John Deere glaudžiai bendradarbiavo su JAV, Kalifornijos valstijoje esančiu BMW dizaino centru.

Pasak kompanijai John Deere atstovaujančios bendrovės DOJUS agro produktų vadybininko Manto Liepuoniaus, nors iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti, kad 8RX yra tas pats ratinis 8R modelio traktorius, tik su keturiais vikšrais, toks įspūdis yra klaidingas. „Šios dvi serijos tikrai turi tų pačių mazgų, bet tai nėra identiškos mašinos, kurios skiriasi tik varytuvais. Abiejų serijų traktoriai yra gaminami su tais pačiais varikliais, transmisijomis ir kabina. Visa kita yra sukurta specialiai traktoriui su keturiais vikšrais“, - pabrėžia M. Liepuonius.

8RX vikšrų kontaktinis plotas su dirva – 4,6 m2, t. y. 30 % didesnis nei ratinio 8R su dvigubais ratais. Transportinis greitis 40 km/val., transportinis plotis neviršija 3,0 m. „Šio galiūno apsisukimo spindulys – 5,35 m (apsisukimo skersmuo –10,70 m). T. y. 8RX yra manevringesnis net už 8R (pastarojo apsisukimo spindulys 6,40 m, apsisukimo skersmuo – 12,80 m)“, – technines naujo modelio savybes pristato DOJUS agro specialistas. 

Gamintojo teigimu, keturių vikšrų traktorius slegia dirvą iki 4 kartų mažiau (0,5 kg/cm2), lyginant su tos pačios traukos klasės ratiniu traktoriumi, turinčiu dvigubus ratus. Remiantis tyrimų rezultatais, mažiau suslėgta dirva leidžia tikėtis net iki 7 % didesnio derliaus.

Pasak M. Liepuoniaus, tokios galios ir tokios konstrukcijos mašina – išskirtinis konstrukcinis sprendimas traktorių pramonėje. „Ji pranašesnė ir už ratinę, ir už dviejų vikšrų, ir už vikšrinę/ratinę konstrukcijos koncepciją dėl skirtingų priežasčių“, – tvirtina specialistas. Pasak jo, dviejų vikšrų važiuoklė, nors ir slegia mažiau, tačiau nėra ideali, ypač drėgnoje dirvoje, kurioj dviejų vikšrų traktoriams galulaukėse sudėtingiau apsisukti, nes vienas vikšras pristabdomas, tad nukenčia dirvos struktūra. Be to, dėl ilgų vikšrų ir mažos amortizacijos, komfortas mažokas.

Kombinuotos vikšrų ir ratų važiuoklės pagrindinis trūkumas – netinkama priekinės ir galinės ašies apkrova, svorio pasiskirstymas. „Norint tokį traktorių pilnai išnaudoti, priekinė ašis turi būti pakankamai apkrauta. Tačiau tokiu atveju, labai padidėja dirvos slėgimas, – aiškina M. Liepuonius. – Na, o norint, kad ratinis traktorius mažiau slėgtų dirvą, turi uždėti antrus ratus, bet dėl to traktoriaus transportinis plotis viršija leistinas normas“.

Jo teigimu, su 4 vikšrais laimima daugiau atraminio ploto, dėl pasvyrančių ir prie dirvos/kelio paviršiaus prisitaikančių vikšrų didesnis komfortas, taip pat tokį traktorių lengviau vairuoti drėgnais metais, galulaukėje jis negadina dirvos struktūros.

8RХ traktorius skirtas ūkiams, kurie dabar dirba su 300–400 AG ratiniais traktoriais, tačiau nori labiau gilintis į agronominę pusę, t. y. mažinti dirvos suslėgimą, kad galėtų padidinti savo pelningumą. Be to, dėl didelio atraminio su 8RX galime anksčiau įvažiuoti į laukus, dirbti su platesniais padargais“, – aiškina M. Liepuonius. Jo nuomone, Lietuvos rinkoje galėtų būti parduoti 1–2 John Deere 8RX traktoriai. „Latvijoje jų paklausa tikėtina bus didesnė, nes kaimyninės šalies ūkiai labiau linkę investuoti į naujausią, pažangesnę techniką“, – pastebi jis.

 



gallery image
gallery image
gallery image
gallery image
gallery image

Jums turėtų būti įdomu


Rinka

Europos traktorių rinkos barometras krypsta į minusą

Per pirmąjį šių metų pusmetį Europoje įregistruota apie 69 0...

Rinka

Väderstad investuoja į modernius dylančiųjų dalių tyrimus

Šį mėnesį Švedijos kompanijoje Väderstad pradeda veikti nauj...

Rinka

Optimistiniai Fendt traktorių pardavimo planai

Nors šiųmetės verslo sąlygos sudėtingos visiems verslams, ne...