Šių metų Agritechnica parodoje pirmą kartą Europoje pristatytas John Deere E-Power – 130 AG klasės elektrinis traktorius, tapęs viena ryškiausių ekspozicijos naujienų. Amerikiečių gamintojas neslepia ambicijų: tai nėra futuristinis eksperimentas, o realus žingsnis į komercinę elektrifikaciją.

Didžiausios E-Power galimybės atsiskleis ten, kur daug monotoniškų, tikslių ir nuspėjamų darbų – soduose, vynuogynuose, daržovių ūkiuose ar gyvulininkystėje. Būtent šioms ūkio šakoms elektriniai traktoriai, gamintojų teigimu, turi tapti kasdienybe.
Vos įlipus į kabiną tampa aišku, kad E-Power — kitoks. Jokių pavarų svirčių: valdymas vyksta akceleratoriaus pedalu arba rankiniu valdikliu. Tai ne tik supaprastina darbą, bet ir iš esmės pakeičia vairavimo pojūtį.

Traktorius gali būti komplektuojamas su iki penkų Kreisel 39 kWh akumuliatorių. Toks rinkinys leidžia kelias valandas atlikti lengvus ūkio darbus — purkšti, grėbti ar vartyti. Baterijų keitimas, anot inžinierių, trunka ne ilgiau nei kavos pertrauka, o John Deere dar kuria įvairias įkrovimo strategijas.

Svarbiausia užduotis kuriant E-Power buvo paprasta: elektrinis modelis turi „jaustis“ kaip 130 AG dyzelinis. Ir gamintojas tvirtina tai pasiekęs. Nauda akivaizdi — momentinis sukimo momentas, švelni akceleracija, mažesnės priežiūros sąnaudos ir daug tylesnis darbas.

Traktorius tiekia 87 kW galios per GTV ir 82 kW elektrinei traukai. Jis suderinamas su esamais padargais ir ateityje galės tiekti energiją išorės įrangai — nors ši funkcija prototipe dar „užrakinta“.
Po pasaulinės premjeros CES 2025 parodoje Las Vegase E-Power prototipas atkeliavo į Europą: iš Agritechnica jis keliauja į Manheimą, o vėliau — į Ispaniją intensyviems bandymams.

Faktas, kad traktoriui jau paruoštas autonominio valdymo rinkinys, tik patvirtina, jog E-Power matomas kaip dalis platesnės John Deere skaitmenizacijos strategijos.
Įvairių konfigūracijų prototipai visus 2025-uosius bus toliau testuojami, o ribota komercinė serija Šiaurės Amerikoje turėtų pasirodyti iki 2027 m. pabaigos. Europos startas kol kas lieka atviras klausimas.

Priminsime, kad Deere & Company įžengė į baterijų verslą dar 2021 m., kai įsigijo kontrolinį Austrijos Kreisel Electric akcijų paketą. Tai suteikė ne tik prieigą prie pažangių akumuliatorių technologijų, bet ir įkrovimo infrastruktūros platformų.
