Menu




Paskelbti „Metų Traktorius 2026“ nugalėtojai: naujos kartos technologijos ir tvari galia

Įvykiai 11.11.2025   

Paskelbti „Metų Traktorius 2026“ nugalėtojai: naujos kartos technologijos ir tvari galia


Šių metų Agritechnica 2025 paroda Hanveryje tapo scena dar vienam svarbiam įvykiui – paskelbti „Metų Traktorius 2026“ (TotY) apdovanojimų laureatai. Šeši traktoriai, atrinkti tarptautinės žurnalistų komisijos, išsiskyrė inovacijomis, našumu ir gebėjimu derinti galią su išmaniosiomis technologijomis.

Apdovanojimų ceremonijoje dalyvavusių žemės ūkio technikos sektoriaus atstovų kalbose skambėjo vieninga žinia: šiuolaikinis traktorius tampa išmaniuoju darbo įrankiu, jungiančiu mechaniką, programinę įrangą ir duomenų valdymą.

„Šiandienos traktorius ne tik traukia, bet ir mąsto – padeda ūkininkui spręsti, kaip dirbti efektyviau, tausoti dirvą ir laiką“, – sakė TotY komisijos pirmininkas, pristatydamas nugalėtojus.

TotY HighPower: CLAAS AXION 9.450 Terra Trac

Kompanijos Claas galingasis Axion 9.450 Terra Trac sujungia jėgą ir išmanumą. Šešių cilindrų, 8,7 l Etapo V variklis, tinkamas naudoti HVO biodegalus, dirba kartu su ZF TMG 45 HD Silent bepakopiu transmisijos bloku. Traktorius pasiekia 40 km/val. greitį, esant vos 1 350 aps./min.,  – tai užtikrina išskirtinį ekonomiškumą transportuojant.
CCLS hidraulinė sistema užtikrina  iki 370 l/min. našumą, galinė pakaba kelia daugiau nei 11 t, o jungčių galimybės apima pilną ISOBUS ir Power Beyond palaikymą.
Tarp išmaniųjų funkcijų – CEMOS Dynamic Auto Droop, CEBIS Connect ir Auto Stretch Brakes, didinančios tikslumą bei saugumą.  Kabinoje vos 66 dB triukšmo lygis garantuoja komfortą.
Rinkimų komisijos nariai pabrėžė puikų galios, hidraulikos ir duomenų valdymo derinį.

„Įveikęs stiprią konkurenciją – šiais metais prieš keturis varžovus – naujasis AXION 9.450 TERRA TRAC tapo nugalėtoju. Kurdami šią seriją dar labiau nei iki šiol klausėmės ūkininkų ir rangovų norų bei lūkesčių,“ – pabrėžė dr. Martin von Hoyningen-Huene, CLAAS technologijų vadovas.

TotY MidPower: FENDT 516 VARIO

Kompaktiškas, bet itin technologiškas – toks yra Fendt 516 Vario Gen4. Traktorių varo 5,0 l AGCO Power CORE 50 variklis, išvystantis 164 AG (su „boost“ – iki 174 AG) ir 792 Nm sukimo momentą pagal Fendt iD žemų sūkių koncepciją.
Vario CVT (TA 120) transmisija leidžia važiuoti nuo 20 m/val. iki 50 km/val., o 40 km/val. pasiekiama vos prie 1 300 aps./min.
eLS hidraulinė sistema tiekia iki 155 l/min. alyvos srautą, galimi iki septyni vožtuvai, visiškai elektroninė pakaba ir pilnas Headland Management funkcionalumas.
Kabina – komforto etalonas: priekinės ašies hidraulinė pakaba, galimas pneumatinis kabinos amortizavimas ir vos 69 dB triukšmo lygis.
Komisija pabrėžė efektyvumo, komforto ir universalumo balansą vidutinės galios klasėje.

TotY Utility: VALTRA G125 CVT Active

Valtra G125 CVT Active – kompaktiškumo ir universalumo pavyzdys. CVT transmisija užtikrina tikslų valdymą, ypač dirbant su frontaliniu krautuvu ar mišriame ūkyje.
SmartTouch valdymo sistema leidžia lengvai pasiekti išmaniąsias Valtra Smart Farming funkcijas – nuo sekcijų valdymo iki kintamos normos tręšimo.
Tvirtas hidraulinis blokas, puikus matomumas ir ergonomiška kabina padaro šį traktorių tikru darbo partneriu.
Komisijos nariai įvertino valdymo paprastumą, manevringumą ir technologinį išbaigtumą.

TotY Specialized: NEW HOLLAND T4.120 F Auto Command

New Holland T4.120 F Auto Command – pirmasis siauros tarpvėžės traktorius su CVT bepakope transmisija.
Jį varo keturių cilindrų FPT F5 Etapo V variklis (118 AG, 506 Nm), o Auto Command CVT užtikrina švelnų ir tikslų galios perdavimą.
Integruota PLM Intelligence jungtis leidžia nuotolinę diagnostiką, programinės įrangos atnaujinimus bei parko valdymą.
Tarp pažangių technologijų – IntelliSteer RTK+ navigacija (iki 1,5 cm tikslumu), IntelliTurn™ automatiniai posūkiai, CustomSteer™ vairavimo nustatymai ir pilnas ISOBUS TIM Class II suderinamumas.
Komisija šį modelį pavadino nauju standartu vynuogynų ir sodų technikoje.

TotY Sustainable: JCB FASTRAC 6300

JCB Fastrac 6300 apibrėžia, ką reiškia tvari galia.
6 cilindrų FPT Industrial NEF 6.7 Etapo V variklis ir ZF Eccom 3.1 transmisija dirba su Smart Transmission Control (STC) valdymu, užtikrinančiu optimalų degalų naudojimą ir sklandų perėjimą tarp pavarų.
Visiškai hidropneumatinė pakaba, 50/50 svorio balansas ir ABS diskiniai stabdžiai leidžia važiuoti iki 70 km/val. greičiu – saugiai ir efektyviai.
Centrinė padangų slėgio sistema (CTIS) reguliuoja slėgį tiesiogiai ratuose, mažindama dirvos suslėgimą, o Twin Steer keturių ratų vairavimas didina manevringumą.
Kabinos iCON sistema integruoja ISOBUS, GPS, dviejų ekranų darbo profilius ir JCB LiveLink telematiką.
Komisija šį modelį įvardijo kaip pavyzdinį tvarios inžinerijos, skaitmeninės integracijos ir dirvos tausojimo derinį.

TotYBot: AGXEED 2.055 W3

Autonominis robotas AgXeed 2.055 W3 – dar vienas žingsnis į tikrą robotizuotą žemdirbystę.
Jis varomas DEUTZ TCD 2.9 L4 Etapo V dyzeliniu varikliu (55 kW, 300 Nm), kuris maitina elektrinę pavarą su Engiro generatoriais ir Bosch Rexroth galinėmis pavaromis.
Sistemoje – elektrinis PTO (iki 55 kW, 700 V), CCLS hidraulika (85 l/min) ir 2,5 t galinė pakaba, tinkama standartiniams padargams.
Tinklų ryšys apima ISOBUS, debesijos pagrindu veikiančią parko valdymo ir telemetrijos sistemą, o TIM funkcionalumas dar tobulinamas.
Saugumą užtikrina LiDAR, kameros, GPS-RTK ir taktiliniai jutikliai, o 2,8 t svoris bei plačios padangos sumažina poveikį dirvai.
Komisija išskyrė komercinį pasirengimą ir atvirą architektūrą kaip kertinius žingsnius link autonominio ūkio.

Traktorius kaip duomenų centras ant ratų

„Metų Traktorius“ komisijos nariai pabrėžė, kad 2026-ųjų atrinktieji traktoriai žymi aiškią tendenciją – mechaninę galią vis labiau keičia skaitmeninė logika. Nuo dirvos spaudimo reguliavimo iki automatinio posūkių valdymo, nuo degalų efektyvumo iki tvarumo – kiekvienas iš nugalėtojų atspindi naują požiūrį į ūkio produktyvumą.

„Tai nebe lenktynės dėl arklio galių. Tai lenktynės dėl efektyvumo, duomenų ir tvarumo“, – sakė vienas komisijos narių po apdovanojimų.