Indijos automobilių pramonės milžinė Tata Motors perka Iveco Group už 3,8 mlrd. eurų. Į sandorį įtrauktas ir FPT Industrial – gamintojas, kuriantis variklius, transmisijas bei priekines ašis traktoriams ir kitai žemės ūkio bei statybinei technikai.
Nors nuosavybės pasikeitimas ūkininkų bendruomenėje greičiausiai didelių diskusijų nesukels, Iveco mastai įspūdingi – 36 tūkst. darbuotojų, 19 gamyklų visame pasaulyje ir 31 tyrimų bei plėtros centras. Tata Motors – didžiausia Indijos sunkvežimių ir autobusų gamintoja, be to, patenkanti į trijų populiariausių lengvųjų automobilių gamintojų šalies rinkoje gretas.
Priminsime, kad Iveco iki 2022 m. sausio priklausė CNH Industrial, kol buvo atskirta ir pradėjo veikti kaip nepriklausoma įmonė. Be FPT Industrial, Iveco gamina ir komercinius automobilius, sunkvežimius bei karjerų techniką.
FPT Industrial – tai apie 8 tūkst. darbuotojų, 10 gamyklų ir 11 tyrimų centrų pasaulyje. Įmonė kasmet pagamina per 100 tūkst. įvairių serijų variklių (F5, F28, V, NEF ir Cursor). Svarbiausi žemės ūkio sektoriaus klientai, nurodyti bendrovės svetainėje: Case IH, New Holland ir Steyr (CNH grupės prekės ženklai), taip pat Landini ir McCormick (Argo Tractors), Antonio Carraro, BvL, Claas, Hattat, Horsch, Irum ir LS Mtron.
Sujungus Iveco Group ir Tata Motors komercinių automobilių padalinį, gimsta tikras sunkiasvorių transporto rinkos milžinas – kasmet pagaminama apie 540 tūkst. komercinių transporto priemonių, o numatoma metinė apyvarta sieks apie 22 mlrd. eurų. Apie pusė šių pajamų bus sugeneruota Europoje, likusi dalis – Indijoje, Amerikos žemynuose bei Azijos ir Afrikos augančiose rinkose.
Į sandorį nepatenka Iveco gynybos padalinys – jis jau parduotas Leonardo už 1,7 mlrd. eurų. Iveco Group būstinė ir toliau liks Turine (Italija), o įsigijimo procedūra turėtų būti baigta 2026 m. II ketvirtį.