Menu




Estijoje pastatytas vienas didžiausių grūdų terminalų Kevili Mäo

Naujienos 19.11.2024   

Estijoje pastatytas vienas didžiausių grūdų terminalų Kevili Mäo


2024 m. rugpjūtį Estijoje baigtas statyti stambus grūdų terminalas, priklausantis ūkininkų kooperatyvui Kevili. Kooperatyvas sandėliavimo pajėgumus padidino iki 200 000 tonų, taip pat teiks Estijoje aktualią žirnių ir pupų džiovinimo paslaugą. Vieną didžiausių grūdų terminalų Estijoje statė 5 įmonių komandos, įskaitant AS Dotnuva Baltic, kuri atliko pagrindinį vaidmenį projektuojant, planuojant ir įgyvendinant terminalą.

Investicija į Kevili Mäo terminalą siekė beveik 14 mln. eurų. Moderniame grūdų terminale sandėliuojami, džiovinami ir perdirbami dideli grūdų ir ankštinių augalų kiekiai. Planuojama, kad terminale bus galima išdžiovinti 30 000 tonų drėgnų grūdų ir apdoroti 100 000 tonų sausų grūdų per metus. „Derliaus nuėmimo metu logistika Estijoje yra perkrauta, todėl naujasis grūdų krovos objektas regione užtikrins greitesnį grūdų augintojų aptarnavimą Vidurio ir Vakarų Estijoje“, - sako Hannesas Pritsas, kooperatyvo Kevili vadovas.

Mäo terminalo planavimas prasidėjo 2022 m. Pasak Kevili vadovo, grūdų elevatoriaus esmė – technologinės linijos galimybės ir įranga. „Siekėme investuoti į patikimus sprendimus, todėl tarp projekto partnerių dėl profesionalumo ir pasiūlytų technologijų bei įrangos buvo pasirinkta ir AS Dotnuva Baltic“, - sako H.Pritsas. 

„Kartu su pagrindiniais terminalo statybos rangovais Mapri Ehitus OÜ jau projektavimo etape siekėme užtikrinti, kad objektas būtų maksimaliai pritaikytas Kevili poreikiams, o vėliau pradėjus įgyvendinimą – efektyviai išsprendėme atsiradusius iššūkius“, - pasakoja AS Dotnuva Baltic projektų pardavimo vadovas Argo Luide. 

2023 m. spalio mėn. pradėjus statyti grūdų terminalą, paaiškėjo, kad aukštas gruntinio vandens lygis apsunkina pamatų statybą, ypač dėl to, kad pamatus ir kanalus reikėjo įrengti 7 metrų gylyje. Išsprendus šią problemą buvo atsiliekama nuo darbų grafiko kelis mėnesius, todėl objekto įgyvendinimo laikas dar labiau sutrumpėjo. „Nepaisant mėnesį trukusio vėlavimo, dėl konstruktyvaus Dotnuva Baltic projekto valdymo, gerai suplanuotos veiklos ir gero bendradarbiavimo su Mapri Construction pavyko projektą įgyvendinti laiku, nenukenčiant darbų kokybei. Bendrovė Dotnuva Baltic dirbo ypatingai efektyviai ir savo atsidavimu užtikrino, kad kompleksas būtų pradėtas statyti ir užbaigtas sklandžiai“, - sako H. Pritsas.

Grūdų terminale įrengti modernūs Cimbria RM10 grandikliniai transporteriai, EE14 kaušiniai elevatoriai ir AMG26 srautinė džiovykla. Įranga skirta dideliam grūdų kiekiui apdoroti: transporterių ir elevatorių našumas yra 260 tonų per valandą. „Toks našumas ypač svarbus KEVILI veiklai derliaus nuėmimo sezono metu. Technologija suprojektuota taip, kad būtų kuo lankstesnė, todėl operatoriai turi daugiau galimybių dirbti su įvairiais grūdais“, - sako A. Luide, apibūdindamas įrangos asortimentą.

Kevili Mäo terminalas skirtas įvairiems grūdams, įskaitant kviečius, miežius, avižas, žirnius ir rapsus. Grūdai atvežami skirtingų rūšių, todėl sistema turi juos atskirai rūšiuoti, džiovinti ir sandėliuoti. Sukurtas sprendimas, į kurį įeina dvi džiovyklos, leidžiančios vienu metu apdoroti skirtingų rūšių grūdus, todėl procesas tampa daug efektyvesnis.

Kevili Mäo terminalo įgyvendinimui prireikė daugiau kaip 300 tonų plieno konstrukcijų, 40 kilometrų elektros kabelių, o bendra įrangos instaliuota elektros galia yra 900 kW. Bendrovė Dotnuva Baltic vadovavo įrangos montavimo procesui, kurį atlikti padėjo 30 surinkimo komandos narių ir elektrikų. Įrangos montavimu rūpinosi ilgametė Dotnuva Baltic partnerė Ofi Construction OÜ, kurios atsidavimas ir patirtis padėjo užtikrinti, kad objektas būtų atliktas pagal grafiką.

Dėka glaudaus Kevili, Dotnuva Baltic ir kitų partnerių bendradarbiavimo terminalas pasiekė savo tikslus ir nustatė naujus aukštus tokių projektų našumo Estijoje standartus. Tai, kad per pirmąjį sezoną terminalas sugebėjo apdoroti 62 000 tonų grūdų (22 000 tonų drėgnų, kuriuos reikėjo išdžiovinti, ir 40 000 tonų sausų grūdų), rodo partnerystės sėkmę. Įdiegta įranga taip pat sėkmingai džiovino žirnius, kurie sudarė beveik pusę visų džiovintų grūdų.
Viso projekto įgyvendinimo metu buvo užtikrinami aukšti kokybės standartai kiekviename etape - nuo sistemos projektavimo iki įrengimo ir techninės pagalbos. 



Jums turėtų būti įdomu


Naujienos

Deutz-Fahr traukiasi iš kombainų verslo?

Deutz-Fahr traukiasi iš kombainų verslo?

SDF grupė uždaro kombainų gamyklą Kroatijoje, Zupanja mieste...

Naujienos

Naujas ketvirtasis šiemet Profi Lietuva numeris

Naujas ketvirtasis šiemet Profi Lietuva numeris

Naujas 28-tasis Profi Lietuva numeris jau mūsų ir kai kurių...

Naujienos

Agrokoncerno planuose - 300 mln. eurų vertės giluminio grūdų perdirbimo gamykla Kuršėnuose

Agrokoncerno planuose - 300 mln. eurų vertės giluminio grūdų perdirbimo gamykla Kuršėnuose

Agrokoncerno įmonių grupė Kuršėnuose, buvusio cukraus fabrik...